Välkomna till min fiskeblogg!

Denna blogg kommer att innehålla fakta om mig och mina fisketurer, ungefär som en fiskedagbok på nätet. Både totalt misslyckade bompass och lyckade fisketurer kommer att presenteras här, och även annat som har med fiske att göra.

Kan ju börja med en liten snabb presentation, Micke heter jag, några kanske känner till mig under smeknamnet Petey21 från diverse fiskeforum. Jag är en kille från Örnsköldsviks-trakten som framförallt fiskar gädda (spinn från land eller trolling med en kompis båt, har inte hakat på jerkbaittrenden), men ibland är det även trevligt med lättare spinn efter abborre eller en stunds avkopplande mete med toppknutet spö. Det händer även någon enstaka gång att jag fiskar öring i någon mindre sjö, men det är ganska sällan.

Till en början kommer det nog endast att bli "allmänna" fiskeinlägg i denna blogg då vädret och framförallt isläget inte tillåter fiske på ett bra tag, jag räknar inte med att komma igång med själva fisket förrän i maj någon gång, då isen har försvunnit (jag är som ni kanske förstått ingen isfiskare).

Så tills vidare kan jag passa på att testa bildfunktionen, om det fungerar som det ska så finns en bild på mig och mitt personbästa på gädda här nedanför, en fisk på 7,5 kg fördelat på 105 cm, fångad i september 2005 på en sjunkande Zalt 14 i papegoj holo-färg, och fångstplatsen var Veckefjärden utanför Örnsköldsvik (som är ett av mina två hemmavatten, det andra stället heter Vikbotten).

68371-1


Kommentarer
Postat av: Flygfisken

Tjena micke! vilken trevlig blogg du fixat, har aldrig bloggat tidigare, men jag antar att det bara är att skriva vad som hänt under fisketuren tex?

2006-04-08 @ 00:58:41
Postat av: Flygfisken

Tjena! blev inget fiske idag, tog en rejäl sovmorgon istället:-) tänkte börja ladda med sommargrejorna istället denna lör! smörja rullar, lacka lite vobblers mm.

2006-04-08 @ 15:28:26
Postat av: trashmasta

Tjena Micke.
kul med en fiskeblogg. Jag kommer återkomma till denna sidan ofta för att se ifall det finns några uppdateringar.
Skitfiske!

Postat av: markus

Fin blogg har du och om jag inte minns helt fel så är du inte medlem i Sportfiskeforum.se?
Men du är också varmt välkommen att bli medlem i nordisktfiske.se

2006-10-22 @ 00:38:16
URL: http://www.nordisktfiske.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback