Vart är våren?

Än dröjer det rätt länge innan vårens fiske kommer igång för min del, det är fortfarande kanske en halvmeter djup snö på marken och rätt tjock is på vattnen häromkring. Här nedanför är en bild på isläget i Vikbotten (en liten havsvik med ganska bra fiske efter både gädda och abborre) den 19 april, som synes inte direkt något drömläge för spinnfiske. Utanför bron (bakom ryggen på mig) såg jag en ensam pimpelfiskare, men jag är ju som bekant inte någon pimpelfiskare, och dessutom vet jag inte om jag skulle våga ge mig ut på isen när det är 10 grader varmt...

19 april 2006

Kommentarer
Postat av: Flygfisken

Tjena Micke! ser ju perfekt ut för att slänga ut lite angeldon där utanför vassen ju:-)
Fint ställe som du fiskar gädda på!

2006-04-21 @ 22:46:07
Postat av: Waverider

Ser ut att var ett fint fiskevatten när väl isen gått upp, själv är jag inte nån vinterfiskare heller, men nu ser det ut dom om våran lilla sjö har gått upp, så det blir till att prova i helgen, bor i Katrineholm vilket inte är så kul om man är fiskeintresserad, finns inte så mycket att välja på, men vi har en egen liten gäddsjö vid stugan så den stillar det värsta.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback