Två trollingrundor idag

Idag blev det två trollingrundor i Veckefjärden, vardera på ca 3 timmar. Den första rundan gick på eftermiddagen mellan klockan ett och fyra, i strålande solsken. Facit på den rundan blev för min del en gädda på 2 kg, fångad på en Conrad Salmon i guld och orange. Fiskekompisen Fredrik tog tre mindre gäddor samt en mindre gös i kilosklassen.

Senare på kvällen, mellan sju och tio, blev det dags för dagens andra trollingrunda. Denna gång i mulet och periodvis regnigt väder. Den här gången blev det två gäddor för min del, en fin men ganska smal fisk på 5 kg samt en mindre på 2 kg, båda tagna på samma guld/orangefärgade Conrad Salmon. Jag tappade även en gädda i tvåkilosklassen ett par meter från båten. Fredrik fick tre gäddor, med en topp på 3,5 kg, samt en abborre. Så totalt dagsfacit blev alltså för min del tre gäddor, och för Fredriks del sex gäddor, en gös samt en abborre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback