Årets förmodligen sista fisketur

Så är då min fiskesäsong förmodligen över för denna gång. Fredrik har tagit upp båten för någon vecka sedan, och i brist på båt åkte jag ut till Vikbotten för att kasta lite från land eftersom jag hade en ledig dag idag. Det blev dock ingen fisk, såg helt dött ut. Det var en båt ute i närheten av mig, och killen i båten verkade inte heller ha någon fiskelycka denna kalla och blåsiga eftermiddag.

Så fiskesäsongen är förmodligen över för min del. Har faktiskt aldrig fiskat så här sent tidigare år, utan detta var ett nytt personbästa i "senaste fiskedagen". Och då jag aldrig har varit någon vinterfiskare (har endast pimplat två gånger i hela mitt liv) så lär det dröja ett tag innan man åker ut och fiskar igen. Om inget oförutsett inträffar så brukar mitt premiärfiske normalt sett infalla i maj, och nästa år ska jag försöka åka ut fler gånger till Strömsån då jag tyckte att det var riktigt skoj att meta där.

Men till läsarna av min fiskeblogg, överge nu inte bloggen bara för att fiskesäsongen förmodligen är över. Ska försöka skriva lite andra reflektioner om fiske i höst och vinter, och en årsredovisning av fiskesäsongen lär väl dyka upp framöver med. Och skulle jag trots allt åka ut och fiska mer så kan ni självklart läsa om det här! Men jag får tacka mina läsare för ert intresse, då jag ser i besöksloggen att det är ett antal besökare per dag på min fiskeblogg, och det tackar jag allra ödmjukast för!

Tight lines på er och som sagt, glöm nu inte att kika in emellanåt även i höst och vinter! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback