Årets premiär avklarad

Så var då årets fiskepremiär avklarad. Turen gick till Strömsån, för att köra lite bottenmete efter id och braxen. Det blev dessvärre ingen fisk denna gång, jag hade två fiskar på men båda släppte efter en kort stund. Båda napp kom inom en relativt kort stund efter att jag började fiska, men sedan var det helt dött. Jag testade ett nytt bete, konstgjorda maggots av märket Gulp, som jag tror kommer att fungera bra. Dessa är inte att förväxla med Powerbaits maggots, utan är tillverkade på ett helt annat sätt. Tyvärr finns de inte i Sverige ännu, så jag beställde mina från USA via eBay.

Det blev som sagt ganska dött efter en stunds metande, fick mina två napp relativt snabbt. Mitt emot mig, på andra sidan ån, satt en kille som fick några braxar i kilosklassen, men även han slutade få fisk efter en stund. Så av någon anledning slutade fisken nappa bara en kort stund efter att jag kom till ån, kan bero på väderomslaget, det började blåsa och mulna på, som synes på bilden nedan.

68371-14

Kommentarer
Postat av: Pierre

Härligt med premiärturen.
Fiske tarmen suger ordentligt innan den är avklarad.
Ser att ni har snö kvar..
Här nerre har vi 20-25 grader varmt.
Väntar på den 5:e maj. Gäddtävling....

Postat av: Micke

Nja, snön på bilden var borta idag när jag åkte dit igen, så den försvann på bara någon dag. Det var ca 20 grader varmt när jag tog den där bilden, men idag var det bara 10-12 grader (och i skrivande stund faktiskt minusgrader, närmare bestämt -1,5 grader!).

2007-04-29 @ 23:03:06
URL: http://mickesfiske.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback