Snart drar det igång...

Det är fortfarande lugnt på fiskefronten, är ju ingen vinterfiskare, och än ligger isarna ganska tjocka på sina håll även om det börjar spricka upp lite här och där. Men det tar väl några veckor eller någon månad innan det börjar bli dags att prova lyckan igen. Ska försöka meta lite mer i år, idfisket i den riksbekanta Strömsån brukar dra igång i slutet av april eller början av maj, och det finns även rätt fin braxen där.

Så vad har man då gjort i fiskeväg under vintern? Har varit en del hos lokala fiskeklubben, de har öppet hus i klubblokalen på onsdagar, då man kan ta sig en kopp kaffe och snacka fiske med likasinnade, ett trevligt tidsfördriv under vinterhalvåret. Jag erbjöd mig även att göra en hemsida åt dem, då de inte hade någon sådan, och resultatet finns att beskåda på länken SFK Storfiskarna till höger. Och de hade dessutom ett årsmöte tidigare i år, där bland annat årets största fisk av respektive art belönades med en plakett, och minsann om inte jag fick äran att belönas med en plakett för 2006 års största gädda (den på 8,5 kg som jag fick i juni). Trevligt!

Ska även göra en hemsida åt en gäddfisketävling som kommer att arrangeras här i Örnsköldsvik i början av juni. En stor tävling som är sanktionerad av IGFA, där vinnaren kommer att få åka till sportfiske-VM i Florida nästa år. Jag vet inte så mycket om detaljerna, men jag har fått en förfrågan att göra deras hemsida, så det blir mitt nästa fiskeprojekt. Återkommer med en länk när sidan finns att beskåda på nätet.

Tills vidare, tight lines!

Kommentarer
Postat av: Pierre

Här hemma så har vi ingen is kvar, har inte haft på tre veckor minst.
Tvättade rent båten idag så funderar på en tur i veckan eller senast i helgen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback