En salt fisketur i Norge

Har varit på campingsemester i Trondheim några dagar denna vecka, och naturligtvis åkte fiskespöt med. Bodde på samma camping som förra året, och då jag visste att folk brukar fiska bara några hundra meter från campingen, så var det självklart att jag plockade med mina egna prylar. Förra gången lånade jag farsans grejer som han hade i bilen, men det är ju alltid bäst att fiska med egen utrustning.

Så en av kvällarna stegade jag ner till en udde i Trondheimsfjorden, och kastade med Toby för att försöka få någon torsk, som jag har sett folk fånga på just denna plats tidigare. Lite exotisk miljö jämfört med fiske i sötvatten, det blåste rätt hårt och havet skummade framför mina fötter, och det kändes salt i luften helt enkelt. Men någon fisk blev det tyvärr inte, men dragen (på 28 gram) var nog lite för lätta, för det var rejäla undervattensströmmar i farten, kanske beroende på att det varit lågvatten som just då började övergå till högvatten. Dock kul att prova fiske i en riktigt salt miljö igen, detta lär jag få anledning att prova fler gånger i framtiden.

Kan bjuda på en rätt fin solnedgång över Trondheimsfjorden. Den är rätt stor, så bergen i bakgrunden är ungefär 3-4 mil bort, även om det inte ser ut så på bilden...

Trondheimsfjorden juli 2007

Kommentarer
Postat av: Pierre

Du skulle kunna prova bottenmete med en 300 grammare som sänke flänga på lite upphängare och beta på med mussla.
Brukar kunna funka fint.

Postat av: Magnus

Snyggt foto!!!

2007-11-19 @ 09:29:31
URL: http://promisedland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback