Årets trollingpremiär

Så var det då dags för årets första trollingrunda i Veckefjärden. Vädret var fint, soligt och klart, temperaturen var ca 17 grader och det var lite lätt bris. Men fisket var något sämre, för min egen del blev det inte en enda fisk eller ens ett hugg denna gång, trots att jag provade en del olika beten, både färger och beten, men utan resultat. Men det händer ju att man bommar ibland, så det blir nog bättre.

Fredrik tog däremot 4 gäddor idag, de två största var i storleksklassen 4-5 kg. De två andra var mindre, en på kanske ett par kilo och en på ett halvt kilo. Han fick dem på nya wobblern 4Play från Savage Gear (i skitmörtfärgen) och på Rapala X-Rap Jointed (i clownfärgen). En av gäddorna syns på bilden nedanför. Han lyckades även med bedriften att fånga en relativt stor snorgärs på Rapalan, visserligen aningen felkrokad, men ändå.

Fredrik gädda 070602

Kommentarer
Postat av: Pierre

Jag tror att du sparar dig för en tio klubbare.....

Postat av: Micke

Så sant, det är ju inte kvantiteten som räknas utan kvaliteten... ;-)

2007-06-04 @ 20:55:47
URL: http://mickesfiske.blogg.se
Postat av: Pierre

Precis...
Ja, jag hoppas att jag oxå sparar till tio-klubbaren.
Har faktiskt haft turen att ta en tia.
10,2 och sedan en på 8,9.
10:an tog jag 93 så det känns som om det är dax snart igen.

2007-06-04 @ 21:22:01
URL: http://zalt.blogg.se
Postat av: Pierre

Precis...
Ja, jag hoppas att jag oxå sparar till tio-klubbaren.
Har faktiskt haft turen att ta en tia.
10,2 och sedan en på 8,9.
10:an tog jag 93 så det känns som om det är dax snart igen.

2007-06-04 @ 21:22:04
URL: http://zalt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback