Bompass ikväll

Denna kväll trodde vi att förutsättningarna skulle vara riktigt bra eftersom det inte var klarblå himmel och soligt utan lite halvmulet till och från och lite kyligare, men det var otroligt segt. Det blev ett bompass för min del, och det såg länge ut att bli ett för Fredrik med, innan han lyckades fånga en gädda på 2,5 kg på en Zalt i Fiskarnas jubileumsfärg.

Mötte ett antal båtar och några av dem hade fått ett par gösar och någon gädda, men överlag verkade det halvsegt även för de andra. Det intressantaste som hände var väl att det kom en fisketillsynsbåt och ville kolla på fiskekorten, och då passade jag på att fråga om det är okej att fiska i Mycklingtjärn (som ingår i samma FVO), och det sa de att det är. Tänker nämligen eventuellt försöka se om det finns någon ruda där framöver. Har en kompis som gillar att meta ruda och han har sökt efter nya vatten, och jag hörde på fiskeklubben i vintras att det eventuellt finns ruda i denna tjärn.

I brist på andra bilder kan jag bjuda på en regnbåge som sågs en kort stund under kvällens tur.

070618

Kommentarer
Postat av: Pierre

Hoppas att du lyckas fånga ngn ruda.
Alltid lite kul med andra arter än de man brukar fiska efter.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback