Nytt mörtrekord och fin abborre

Åkte ut till Strömsån igen, för att testa min teori från förra passet, om att mask är effektivare än maggot, nu när iden verkar dragit förbi. Och jag fick svart på vitt att så är fallet. Braxen lyste fortfarande med sin frånvaro, men jag fick en hel del fisk ändå. 18 mörtar och en abborre blev det på ett par timmars fiske. De flesta mörtarna höll en mindre kaliber, men fem av dem var i storleksklassen två hekto och uppåt, med en topp på 290 gram. Denna mört är även mitt nya personbästa, så jag var rätt nöjd med den.

Det blev även en fin abborre på 450 gram, som syns på bilden nedan. Detta var med andra ord ett ganska lyckat pass även om braxen och iden fortfarande lyser med sin frånvaro för min del. Men som sagt, iden verkar redan ha dragit förbi eftersom den normalt sett vandrar upp i ån före braxen. Men man får vara nöjd ändå, nytt personbästa på mört är ju inte fy skam heller, och med en fin abborre som extra krydda så var det ju en ganska lyckad fisketur.

Abborre 450 gram

Kommentarer
Postat av: Pierre

Fin borre.
Ska själv ut en dag i helgen å se om det kan bli ngn Gös.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback