Resultatlöst bottenmetepass

Åkte ut till Strömsån för att köra ett litet bottenmetepass igen, men det blev helt resultatlöst. Anledningen var förmodligen att jag körde med fel bete då jag körde med maggots. En kille som satt en bit ifrån mig fick fisk hela tiden. Visserligen mest mört i mindre format, men även tre-fyra braxar i kilosformat och ett par skapliga abborrar, den största vägde 660 gram. Iden har förmodligen redan vandrat upp i ån, vilket är mycket tidigare än vanligt, men så har ju våren varit ovanligt tidig i år. Så vid nästa försök lär jag nog köra med mask istället, för att se om man kan få någon braxen, då de inte verkar vara lika förtjusta i maggots.

Kommentarer
Postat av: Felicia&Josephine

Tja, fin blogg du har!
Vi skulle bli glada om du tog en titt på våran blogg om mode, musik, film och annat skoj!
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback