Märkligaste gäddan jag sett

Var ute på en trollingrunda med Fredrik idag. Vädret var mulet, dimmigt och lite lätt duggregn, men vindstilla. Det började lite segt, men så efter ett tag fick jag en gädda på dryga 3,5 kg, som skulle visa sig vara dagens största. Den tog på en flytande Zalt 14 i "bananfärg". Samma Zalt visade sig fungera bra idag, det blev ytterligare sex gäddor på den, de flesta på runt 2,5 kg och även någon på runt 3 och en lite mindre på dryga kilot. Så sammanlagt sju gäddor blev det för min del denna gång, och som sagt samtliga på samma Zalt, medan Fredrik fick en gädda denna gång, på en abborrfärgad 4Play.

Men dagens lustigaste detalj att rapportera var den näst sista gäddan jag fick för dagen, en storleksmässigt skaplig fisk på strax över 3 kg. Den hade en aningen annorlunda form om man säger så. Jag har aldrig fått något liknande själv, men jag har sett bilder på liknande exemplar på nätet förut. Men håll med om att denna fisk minst sagt har en egen karaktär och närmast ser ut som en hybrid mellan en gädda och en lunnefågel? :-)

Märklig gädda

Kommentarer
Postat av: Pierre

Tror du att den har blivit "född" sån eller kan den ha blivit skadad av ett bett???
Ser onekligen konstig ut.

Postat av: Pierre

Ja det blev tävling i lördags.
Inget vidare fiske för min del, jag blev utan fisk.
Körde i o för sig ute på lite djupare vatten efter lite större gäddor.
Det blev 2 gäddor i båten.
Vinnaren hade hittat en på 5 kilo.

2007-10-08 @ 15:58:28
URL: http://Zalt.blogg.se
Postat av: Magnus

Hahah.. Håller med dig om att det måste vara den märkligaste gäddkäft jag skådat.
Men, men... Vad vore livet utan lite anormaliteter?

Trevlig blogg förresten!

2007-11-19 @ 09:27:50
URL: http://promisedland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback