Lyckat bompass

Åkte ut med Fredrik för en fisketur i Veckefjärden denna eftermiddag och kväll. Vädret var klart och fint, ungefär 14 grader i luften och lite svag vind, och förutsättningarna såg fina ut. Mötte en hel del andra fiskare som förmodligen tyckte samma sak, både andra båtar och även en del som fiskade från land. Några av dessa hade redan landat några fina gäddor och gösar. För min egen del var det dock segt, så segt så att jag fick lägga ytterligare ett bompass till min redan allt för stora samling bompass denna säsong. Detta trots att jag testade olika färger och beten, men inget verkade passa för gäddorna denna gång.


Däremot var det en rätt lyckad tur för Fredrik, som utklassade mina Zaltar och Hi-Loar och andra beten jag testade med sin "momma", en Grandma i clownfärg (vita sidor, rött huvud och neongul rygg). Han började med en gädda på 3 kg, sedan gick det ett bra tag innan han hamnade i ett mindre stim av hugg när det började skymma. Först en mindre gädda på 2 kg, sedan en fin gädda på 5 kg (översta bilden här nedanför), för att avsluta det hela med en fin gädda på 6 kg och 96 cm (nedersta bilden). Samtliga dessa fyra gäddor högg på samma bete, som alltså var vad som gällde denna dag. Ett lyckat bompass med andra ord, bompass för mig och mer lyckat för Fredrik.





Kommentarer
Postat av: Magnus

Nu är det dags att ta sig ur den förnedrande bompassföljetången!! Har en polare som höll en bompasstur i streak på 14 turer förra året. Vi andra fick fisk, men inte han.. Sjukt det där... Önskar dig ett riktigt jävla skitfiske nu framöver!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback