Fiskeåret 2007

Så var det då dags för min sammanställning över fiskeåret 2007. Det blev ett, med mina mått mätt, lyckat år totalt sett. Ett par målsättningar jag skrev i förra årets sammanställning var att få någon braxen och min första gös, och båda dessa lyckades jag infria. Det var mitt bästa år någonsin vad gäller antalet gäddor, och förutom min första gös lyckades jag även fånga mina första björknor någonsin. Det blev nytt personbästa på mört och braxen, samt naturligtvis på gös och björkna. Och det var också året när jag provade på jerkfiske för första gången. Så jag är nöjd med fiskeåret 2007.

Det enda jag inte var nöjd med var storleken på gäddorna, toppfiskarna höll en mindre klass än de senaste åren (största blev en fisk på 4,7 kg), men antalsmässigt så var jag mycket nöjd. En annan mindre lyckad sak under 2007 var fisket efter id i Strömsån. Men det var yttre förhållanden som gjorde att detta år var mycket sämre än på många år vad gäller den. Förhoppningsvis blir idfisket där bättre nu i vår.

Fiskeåret 2007 i siffror (skillnad mot 2006 inom parantes)

Meteturer: 9 (+2)
Trollingturer: 15 (+2)
Jerkfisketurer: 2 (+2)
Spinnfisketurer (från land): 6 (samma)
Totalt antal fisketurer: 32 (+6)

Gädda: 33 (+17)
Id: 1 (-5)
Mört: 22 (+17)
Abborre: 7 (+6)
Braxen: 1 (+1)
Björkna: 2 (+2)
Gös: 1 (+1)
Öring: 2 (+2)

Kommentarer
Postat av: Pierre

Du har oxå haft ett lyckat -07 ser jag.
Här väntas det på is??
Skitväder med snö i mängder kontrat med halv storm eller milt och regn.
Längtar faktiskt mer efter båt säsongen nu.

Fick förövrigt en Buster jerk idag från fiskejournalen.
Den kom efter att jag anmält min gädda till 100-klubben, ska nog lägga upp den på bloggen.
Hoppas att du får ett skitfiske -08.....

Postat av: Micke.S

Det såg ju bra ut det där. Jag vill ta en gös i år,det har jag aldrig fått någon. Finns inte i dom vatten jag brukar fiska i. Sitter och gör i ordning mina isfiskegrejor för det kanske blir isfiskepremiär imorgon.har gjort några balanspirkar som nästan är klara får se om jag hinner få klart dom så jag kan testa dom.
Skitfiske på dej...
Micke.S

2008-01-14 @ 10:42:41
URL: http://fiskeborlange.blogg.se
Postat av: Vman

Inga sarvar?:O

2008-04-24 @ 11:32:09
URL: http://eateateat.com
Postat av: Alexander.S

Det var inte så mycket :S

2008-07-24 @ 21:14:31
URL: http://sundsvallsfiskarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback