Grand slam i predatorfiske

Kvällens trollingrunda i Veckefjärden innebar en "grand slam" i predatorfiske för både mig och Fredrik, med det menar jag att vi fick de "tre stora" predatorerna som jag ser det, nämligen gädda, abborre och gös.

Det började med att vi fick dubbelhugg nästan direkt, och upp kom varsin abborre på 3-4 hekto vardera. Fredrik fick sin på en papegojfärgar 4Play, och jag fick min på en Ålandsfärgad Zalt. Senare fick han fyra gäddor på samma bete, med en romstinn toppfisk på ca 4-5 kilo (som synes på bilden nedan) och jag fick inget alls på min Zalt, så jag bytte till en Rapala X-Rap i Firetiger-färg. Då började det hända saker även för mig, jag kom ikapp honom vad gäller antalet gäddor, fick fyra stycken själv med en toppfisk på dryga tre kilo. Sedan fick vi även var sin gös på dryga kilot vardera, så totalt blev det fyra gäddor, en gös och en abborre var, alltså åtta gäddor, två gösar och två abborrar totalt i båten denna kväll, alla mina fiskar utom abborren högg på Rapalan medan Fredrik fick samtliga fiskar på sin 4Play, som verkar vara ett mycket bra bete.

Det kunde dock ha blivit både fler och större fiskar, vi tappade två gäddor var och en av Fredriks tappade gäddor var en bra bit över metern lång och säkerligen på runt 8-10 kilo.

Gädda 080525

Kommentarer
Postat av: Pierre

Gratulerar till grandslamen.
Kul att ni fick gös oxå det är ibland bara bonusfiskar då man är ute efter gädda framför allt.
Körde ni på grunt eller djupt vatten?

Postat av: Micke.S

Grattis!
Det verkar som ni hade en händelserik kväll.Alla tre på en kväll inte illa. Hur många timmar körde ni?
/Micke.S

2008-05-27 @ 10:36:49
URL: http://fiskeborlange.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback