Fem gäddor i eftermiddag

Fisket har varit väldigt segt för mig på sistone, med ett flertal bompass. Denna eftermiddag blev det dock ett slut på denna negativa trend när jag var ute med Fredrik på en trollingrunda i Veckefjärden. Det började med ett hugg efter bara några få sekunders fiske, och upp kom en gädda på dryga 1,5 kg. Ingen jätte men åtminstone ett slut på bompassförbannelsen. Sedan blev det fyra gäddor till för min del, tre i samma storleksklass och en på 3,5 kg. Samtliga högg på en Ålandsfärgad Zalt.

 

Det gick däremot trögare för Fredrik idag. Han tappade en fin gädda på dryga 6-7 kg ganska tidigt, och sedan dröjde det ända till slutet av turen innan han fick sin enda gädda för dagen, som var på dryga 1,5 kg. Den högg på en Ålandsfärgad Zam, och just Ålandsfärgen var tydligen färgen för dagen eftersom samtliga sex fångade gäddor högg på den färgen.


Kommentarer
Postat av: Magnus

Grattis Micke!! Äntligen släppte det!

Postat av: Pierre

Hur ser Ålands färgen ut?

Är det den du själv designat?

2008-09-10 @ 18:30:15
URL: http://www.teamnappet.se
Postat av: Micke

Tack för det Magnus! :)



Pierre, Ålandsfärgen är inte den jag designat, utan det är färgkod 33 på Zalt, och finns även på några andra beten. Har alltid gillat denna färg, så testa den någon gång! :)

2008-09-12 @ 16:57:06
URL: http://mickesfiske.blogg.se/
Postat av: Micke.S

Grattis!

Skönt att känna spöt rycka igen va:)

/Micke.S

2008-09-12 @ 23:02:08
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback