Trögt fiske idag

 

Åkte ut på Veckefjärden för lite trolling idag, fast till skillnad från annars var det inte Fredrik utan Johan jag åkte ut med, så jag fick även provåka hans nya båt för första gången, en riktigt trevlig fiskebåt som faktiskt tidigare ägts av en välkänd gäddfiskeprofil vid namn David Lundqvist, så denna båt har säkerligen synat en och annan gädda.

 

Det fick den göra den här gången också, dock varken många eller stora då den enda gäddan för dagen var en fisk på dryga 3 kg som Johan fick. I övrigt var det väldigt trögt denna dag, som var kylslagen och mulen till en början men molntäcket sprack upp och solen tittade fram framåt eftermiddagen. Men det var ändå trevligt att komma ut, och dessutom fick jag stifta bekantskap med en lite annorlunda trollingmetod än den jag är van, vi använde nämligen sidoparavaner och spöhållare. Annars är jag mestadels van med handhållet spö vid mina trollingrundor, så det var en intressant detalj. Synd att fisket inte var bättre än vad det var, men det är bara att nöta på...

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback