Äkta softbait

Har varit på besök i Trondheim ett par dagar, och fiskespöt åkte naturligtvis med. Trondheimsfjorden är ju känd för sitt fina fiske efter bland annat håkäring, men det var inget storviltfiske planerat utan jag passade bara på att kasta lite från land ett par timmar när jag ändå var i trakterna, men det är ju inte fel det heller. Nu blev det visserligen ingen fisk, jag hade ett hugg men fisken lossnade efter en kort stund, och en kille en bit därifrån fick en mindre sej på något kilo, men helt lottlös blev jag ändå inte. Fick nämligen en bit äkta softbait, även om hela härligheten inte hängde med upp på land, eller vad sägs om denna manet som fattade tycke för mitt drag? :-)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback