Några gäddor och nytt årsbästa

Åkte ut på en liten runda idag, och det blev både en bra och sämre tur på en och samma gång. Sämre eftersom både jag och Fredrik förlorade ett antal beten. Visserligen något man får räkna med som fiskare men lite lustigt att vi förlorade fler beten idag (tre stycken totalt) än under de senaste två säsongerna totalt, åtminstone kändes det så. Kanske dags att byta lina, den har trots allt några år på nacken nu. Vad säger ni, vilket märke rekommenderar ni? Har kört med Power Pro men finns det något annat märke ni rekommenderar? Strike Wire sägs vara bra, kan det vara ett alternativ?

Men det positiva med denna tur är att det blev några fiskar i båten för en gångs skull, däribland ett nytt årsbästa för mig med en fin fisk på fem kilo. Fick även en på tre och en mindre på dryga kilot eller så, och Fredrik fick en liten rackare på halvkilot. Testade lite olika färger och idag verkar det som att det var lite mer naturfärgade beten som gällde, fick mina på blått och furusundarn. Skrikiga gula färger föll tydligen inte gäddorna i smaken denna soliga eftermiddag.

Kommentarer
Postat av: våningsregister

Trevlig blogg!



Jag säger Strik Wire! Men sen är väl de flesta linor bra! //Martin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback