Rullservice och ny lina

Min gamla trotjänare som jag använder för vanligt spinnfiske samt trolling, en gammal klassisk röd Ambassadeur 5000 inhandlad någon gång runt 1987 eller 1988, har fått en efterlängtad genomgång "hemma" hos Abu där den en gång i tiden tillverkades, och det var på tiden för den har faktiskt aldrig blivit servad förut men ändå gått som en klocka. Men i höstas började jag höra konstiga ljud när den frikopplades så jag tyckte det var bäst att låta någon expert ta en titt på den, och mycket riktigt var det några delar till bland annat bromsen som behövde bytas ut. Men nu när säsongen drar igång igen framöver känns den förhoppningsvis som ny igen efter denna service.

Ny är även linan, jag passade på att byta lina när jag ändå var och hämtade rullen, och trots att jag har använt Power Pro och varit nöjd med den blev det en för året helt ny lina som heter Sufix 832. Denna lina väntas bli årets storsäljare och påstås vara den mest avancerade flätlinan som någonsin tillverkats, så det ska bli intressant att se hur den känns i praktiken. Någon som läser detta som redan hunnit prova denna lina?


Kommentarer
Postat av: Jocke

Hej Micke! Sladdade in på den här bloggen via sportfiskefrossa, kul att läsa lite om fiske o Ö-vikstrakten då jag själv är från Bjästa.



Angående Sufix-linan så verkar den väldigt intressant. En kompis hade deras förra flätlina, "Fuse" tror jag den heter och den var då ingen höjdare iaf, blev väldigt "platt" efter ett par fiskepass. Den här nya verkar dock som du säger väldigt intressant. Själv har jag också kört på power-pro och är väldigt nöjd med den.



2011-04-22 @ 13:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback