Action framför fötterna

Årets spinnfiskepremiär gick av stapeln idag, och det blev en vända till Vikbotten. Det var soligt men väldigt blåsigt denna eftermiddag. Jag tänkte testa att ge både abborren och gäddan en chans, hade fått rapporter om att det varit bra fiske efter abborre på slutet, så det blev en del fiske med små spinnare, och jag hade även ett hugg på en Droppen, oklart vilken art det kan ha varit.

Det blev dock en gädda, årets första gädda på drygt 1,5 kg som högg på en Rapala Minnow Spoon. Någon fler fisk blev det inte, men det blev ju åtminstone inget bompass på årets första spinnfisketur. Och dessutom blev det lite kul underhållning alldeles framför fötterna, vid tre tillfällen kom ett stort stim småfiskar (spigg eller liknande) rakt mot mig följda av en gädda som gjorde utfall mot dem, ganska kul skådespel att se på. Och bara någon meter framför mig plumsade det även till i vattnet då en tärna lekte kamikazepilot och störtdök mot någon småfisk.

Så årets första gädda och lite kul skådespel på årets premiärtur till Vikbotten, inte helt fel att fira en lördagseftermiddag på detta viset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback