Eftermiddagsfiske efter abborre

Åkte ut till Åviken igen, samma ställe som i helgen, för att se om abborren var i stöten. Det blev dock en ganska kort tur, inte för att det var ganska blåsigt och kallt denna i övrigt soliga och vackra hösteftermiddag, utan för att jag kom precis i slutet av en huggperiod och efter den blev det stendött.

Jag började med en spinnare, men detta var tämligen bortkastat då fisken uppenbarligen gick närmare botten, så jag bytte ganska snart till en jigg, i detta fall en Relaxjigg med blått glitter. Det dröjde inte länge innan jag fick en skaplig abborre i 3-hektosklassen, som snabbt följdes av ett par missade abborrar som valde att kliva av i ytan. Men efter detta var det som att fisket tvärdog, inte en känning av fisk den följande timmen, så jag gav upp och åkte hem. Så det verkar som att abborrarnas huggperioder kan avta ganska tvärt, men det blev åtminstone inte ett bompass som förra försöket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback