Fel metod men bra vatten

Var ute i Åviken idag och tänkte fiska lite abborre. Körde med haspelutrustningen och testade både spinnare och jiggar, men detta var inte den rätta metoden för abborre denna soliga och vackra höstdag. Det blev jag nämligen varse om när jag fick besök på platsen där jag stod, och det kom upp abborre på abborre på bottenmete, de flesta i storleksklassen 2-3 hekto. Det var ett par medlemmar från den lokala klubben SFK Storfiskarna, där jag själv är medlem, som passade på att fiska lite abborre med, och deras metod var bevisligen mycket effektivare än spinnfiske idag.

Jag kände dem inte sedan förut men det var trevligt att prata med dem. Det visade sig att de brukar tävla i mete, rentav på SM-nivå, så det var inga nybörjare heller. En av dem visade sig dessutom vara klubbens tävlingsansvarige för mete, så det var en trevlig pratstund om allt från tävlingsfiske till hur klubben ska kunna locka fler yngre medlemmar. Och i och med att det var trevligt med lite sällskap och en vacker höstdag i största allmänhet så gjorde det inte så mycket att det inte blev någon fisk för min del, det var en trevlig fisketur ändå.

Kommentarer
Postat av: resume writing

All methods can be used by people. They just need too know what resources do you have.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback