Dubbelhugg igen

Idag blev det ett dubbelhugg igen. Men tyvärr blev det inte samma utgång som förra gången. Det började med att jag fick ett hugg på min egenfärgade Zalt, och Fredrik vevade då in sin Zalt i Fiskarnas jubileumsfärg. Då plötsligt fick han ett rejält hugg, och det tog en bra stund innan han fick upp fisken till ytan. Min gädda på dryga två kilo landades utan problem, men tyvärr hände något som inte får hända för Fredrik, nämligen att beteslåset gick upp och rätades ut precis när han skulle landa fisken! Och detta var ingen liten fisk, utan mer i Gäddfeber-klass, då fisken var på minst 7-8 kilo, kanske mer. Så där försvann en riktigt fin gädda med hans wobbler i käften, tråkigt när sånt händer!

Utöver denna händelse fick Fredrik ett par gäddor på dryga två kilo vardera, och jag fick även en mindre gädda i kilosklassen, på en papegojfärgad Zalt, så två landade gäddor vardera blev det denna eftermiddag. Men det bestående minnet av denna fisketur var den större gäddan som försvann med Fredriks Zalt alldeles intill båten.

Kommentarer
Postat av: Pierre

Det är alltid tråkigt med förlorade fiskar.
Men i den klassen så gråter man ju blod.....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback