Gädda på maggot

Körde ett metepass med Fredrik och Thomas i Moälven ikväll, på ett ställe som vi mäskat upp under några dagar för att förhoppningsvis få braxen. De körde flötmete och själv körde jag bottenmete med BrightBait. Det blev en hel del fisk för oss alla, mestadels mört och abborre, samt några löjor. Ingen märkvärdig storlek på fiskarna, det var väl ett par av mörtarna som får anses relativt skapliga, men det var mest småfisk i farten. Dagens fångst stod Thomas för, som lyckades få upp en gädda på maggot. Kanske inte det ultimata gäddbetet, men det händer ju ibland att de tar på maggot med. Nu var gäddan visserligen inte så stor, ca 7-8 hekto, men det är ju ändå inte direkt den fisk man förknippar i första hand med just maggot. Tyvärr blev bilden inte så bra på grund av ljusförhållandena, men den får ändå tjäna som bevis på att man kan få gädda på maggot...

Thomas gädda 070814

Kommentarer
Postat av: Pierre

tycker att det är kul att få lite "udda" arter på olika fiskemetoder. Själv har jag fått brax på trolling, har fått en mört som huggit på en liten wobbler, krabba vid dörjning och kräfter på mete.
Sedan har jag varit med när bror min fick en ål på flötmete mitt på dagen, det är väl inte så vanligt kan jag tro. En klubbkompis har fått fiskmås två
gånger när han varit ute på havsfiske.
Mycket kan hända men det blir fina fiskehistorier,(som ingen tror på ändå)...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback