Jerkfiskepremiär

Har inte hunnit fiska de senaste veckorna, men nu var det äntligen dags för en fisketur igen, och äntligen dags att testa mina nya jerkprylar med. Har bara kört trolling och spinnfiske fram till nu, men nu fick min jerkutrustning plockas fram för första gången. Riktigt trevligt fiskesätt måste jag säga, det tog ett tag att komma in i tekniken, och kan väl inte säga att jag är något proffs på den än, men det var kul, även om det inte blev någon fisk denna gång. Det blev ingen fisk för Fredrik heller, men ändå kul att testa denna populära fiskemetod.

Själv fiskade jag mest med Buster Jerk, som jag fick en rätt fin gång på, men provkastade även några av Fredriks beten, bland annat en Phantom från Odyssey Lures, en Dunwright Dancer och en Hellhound, varav framförallt den sistnämnda hade en riktigt fin gång även för en nybörjare som jag, men även Phantom var relativt lättfiskad. Dunwright Dancer däremot var lite mer svårfiskad, men så är jag ju som sagt nybörjade vad gäller jerkbaitfiske.

Men helt lottlös blev jag inte, även om det blev ett bompass. Innan vi gick ner till båten fick jag nämligen en burk med några "överblivna" jerkar av Fredrik, som syns på bilden nedan. De är, i vänstra spalten uppifrån och ned, två stycken Melvin Jerk och en jerk jag inte vet namnet på, och i högra spalten en Westin Jerk, RT Humphy Jerk och RT Jaws. Jag tackar Fredrik för denna gåva, den ska komma väl till användning!

nya jerkar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback