Dubbelhugg

Under kvällens trollingrunda på Veckefjärden såg det länge ut som att det skulle bli ett bompass för min del. Fredrik hade redan tagit tre gäddor, varav den största låg på 4 kg, samtliga tre tagna på en grön/silver 4Play. Efter ett antal betesbyten så sög det då till i mitt bete, som var en Rapala X-Rap Jointed i firetiger. Och precis när jag drillade min gädda, som var på 2,5 kg, högg det även på Fredriks 4Play i Golden Ambulance-färg, och upp kom en gädda i samma storlek som min. Fiskarna var väl inte direkt i samma klass som Buster och Trummans berömda dubbelhugg från Gäddfeber, men det är alltid kul när det händer, en liten extra krydda på fisketuren. Efter dessa fiskar blev det inga fler, så summan av kardemumman var fyra gäddor för Fredrik och en för mig, men det blev ju åtminstone inget bompass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback