Första gäddorna för året och jubileum

Idag så var det så dags att fånga mina första gäddor för året. Åkte ut på en trollingrunda mitt på dagen med Fredrik, och två gäddor på 2,5 kg vardera tyckte att min grönaktiga Hi-Lo (färgkod YP) såg intressant ut, så äntligen är "nollan" spräckt för denna säsong.

Fredrik tog dagens största gädda, då en gädda på ca 5 kg högg på hans Savage Gear 4Play i skitmörtfärgen. Denna fisk syns på bilden nedan, det kanske inte syns så bra på bilden men den hade en intressant färgteckning på buken som gick runt hela vägen på bakkroppen. Det var varmt, ca 23 grader, och soligt, och riktigt skönt ute på vattnet, och riktigt skönt att få ett slut på bompassen med.

Idag är det för övrigt 22-årsjubileum vad gäller gäddfiske för mig, fick nämligen min allra första gädda någonsin just den 5 juni 1985, en fisk på 870 gram som högg på min lilla Droppen i Vikbotten. Inte direkt någon magnumgädda, men på den tiden kändes det nästan så, och det är än idag ett trevlig minne.

Fredriks gädda 070605

Kommentarer
Postat av: Pierre

Jag firar 21-årsjubeleum 12 augusti vad det gäller min första gädda.
Kommer inte ihåg hur stor den var men vad minnet som liten grabb säger så var den nog runt kilot.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback