Småttingar gillar rosa

Var ute och trollade med Fredrik på Veckefjärden ikväll. Har länge varit lite nyfiken på att testa något rosa bete, jänkarna sägs uppskatta denna färg vid gäddfiske, så jag har varit lite fundersam på att testa själv, så denna gång testade jag en rosa Bomber, lite silveraktiga sidor och riktigt chockrosa rygg och buk. Denna fisk lockade tre gäddor att hugga, dock endast i mindre format på mellan ett och två kilo. Då sa Fredrik något kul: "Småtjejer och smågäddor verkar gilla rosa", jag tyckte det var ett ganska kul citat. Men jag tror faktiskt på denna färg, den ser ut att synas rätt bra i vattnet.

Min största för dagen var också min fjärde och sista fisk, en gädda på dryga 3 kilo som högg på en Zalt i Furusundsfärgen. Största fisken i båten denna kväll var dock Fredriks gädda som syns på bilden, en ganska kort men samtidigt rätt kraftigt byggd fisk, tagen på en gäddfärgad Westins Jätte.

Fredriks gädda 070606

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback