Årets största gädda på egen Zalt

Nu har gäddfisket kommit igång igen. Var ute på en trollingrunda med Fredrik på Veckefjärden idag. Det var soligt och fint, fast ganska kyligt, ungefär 10 grader. Körde i början med min egen Zalt (som jag skrev om tidigare) och den gav mig årets än så länge största gädda, en fin fisk på 4,7 kg. Även en mindre gädda på ungefär 2,5 kg högg på denna Zalt, som har en lite annorlunda, "upp-och-nedvänd" färgsättning. Senare fick jag även en gädda på 3,9 kg fast den högg på en firetiger-färgad Conrad. Fredrik fick också en fin gädda på ca 4 kg, och tappade en som han sa kändes rätt rejäl.

Gadda 070919

Kommentarer
Postat av: Pierre

Skojigt med lite större gäddor..
Ska ut på fredag till sjön Landsjön för lite jerk och trolling.
Det var ett tag sedan jag var ute nu så det ska bli väldigt roligt.
Sedan vankas det tävling igen på sjön Stråken.
Det är en gäddtävling i 2 delar, detta är del 2.
Störst gädda vinner.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback