Dubbelhugg i gäddpremiären

Årets första gäddfiske med Fredrik på Veckefjärden slutade med två gäddor för min del. Inga stora pjäser dock, den första var en kilosfisk som högg på min Zalt 14 i Ålandsfärgen i nästan exakt samma sekund som Fredrik fick hugg på sin orangefärgade Salmo Warrior, men hans fisk var lite större och låg i tvåkilosklassen. Men det är alltid skoj med ett klassiskt dubbelhugg.

Senare fick han en abborre på ganska precis 0,5 kg på samma bete, och turen avslutades med min andra gädda för dagen, en fisk på ungefär två kilo som högg på samma Zalt som jag fick den första gäddan på. Det var rätt kyligt i luften trots att det var soligt väder, och temperaturen låg på ungefär 2-3 grader när jag kom hem vid tiotiden på kvällen.

Kommentarer
Postat av: Pierre

Grattis.
Allt gott att få lite känning av gädda.

Postat av: Micke.S

Kul att det nappade. Händer det ofta att ni får abborre på jerkfiske, eller ni kanske inte jerkade?
/Micke.S

2008-05-22 @ 08:30:01
URL: http://fiskeborlange.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback