Några nya jerkbaits

Jag har som synes inte skrivit i bloggen på rätt länge nu, men den är definitivt inte övergiven, om nu någon skulle tro det! Som tur är har min blogg fortfarande en del läsare enligt statistiken, så fortsätt att besöka den även om den inte uppdateras lika frekvent som under sommarhalvåret. Jag har bara inte varit ute och fiskat på väldigt länge. Min senaste fisketur var i mitten av september, sedan har det av olika anledningar inte blivit något mer fiske, och Fredrik har dragit upp båten så det blir inga fler rundor med den förrän nästa vår.

 

Men det betyder inte att fiskesäsongen är helt slut. Hade tänkt kasta lite från land, men det blev aldrig av, men Johan har frågat om jag vill hänga med och meta lake framöver, så det kanske blir någon fler fisketur innan året är över, och lake är en fisk jag aldrig fått så det skulle vara kul att få en ny art på listan.

 

Kan även bjuda på en liten bild på mina senaste jerkbaits, vad tror ni om dessa? Den övre raden visar två stycken Buster Jerk Shallow Runner, bra att ha några sådana för fiske på grundare vatten. Färgen till vänster heter C239, även kallad "spöket", och är en specialfärg från Söder Sportfiske. Färgen till höger är en av Signature Series-färgerna, och heter C190, denna färg kallas även "bruntorsken". I den undre raden syns från vänster en specialfärg från Sportfiskeboden, den heter C289VL och är både transparent och självlysande. Till höger om den syns en Esox Lucius i färgen C11 "Pink Lady", detta bete fick jag i födelsedagspresent av min fiskekollega Fredrik, så tack så mycket för det!

 


Kommentarer
Postat av: Magnus

Pink Ladyn ser onekligen het ut!

Postat av: Micke.S

Den rosa är skitsnygg!

Har själv funderat på att testa lake framöver, vet bara inte riktigt var dom håller till. Har testat älven för ca 20 år sen men det är sällan som isen bär nuförtiden men man kanske skulle ta och testa från land...

Vi hörs /Micke.S

2008-11-15 @ 10:17:39
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Pierre

Tycker att Bustern C289VL ser riktigt grym ut.

2008-11-23 @ 08:32:38
URL: http://www.teamnappet.se
Postat av: Micke.S

God Jul och Gott Nytt(skitfiske)År!

/Micke.S

2008-12-23 @ 11:49:38
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Pierre

Gott nytt år på dig.

Hoppas att ditt fiske 09 blir bättre än i år.

Många nya arter och nya pb:n

2008-12-31 @ 13:54:54
URL: http://www.teamnappet.se
Postat av: Pierre

Gott nytt år på dig.

Hoppas att fiske året 09 blir bättre än 08,

med många nya pb:n och nya arter.

2008-12-31 @ 13:56:23
URL: http://www.teamnappet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback