Ismete och flytoverall

Jag hängde med Johan ut på ett ismetepass idag. Jag kom dock lite senare, så när jag kom hade Johan redan hunnit med att få en gädda på dryga 3 kg. Sedan var det rätt segt, innan Johan fick ytterligare en gädda, den på bilden här nedanför. Det blev ingen fler gädda denna dag, däremot en tappad fisk. Kul dock att se hur det här med ismete funkar, det är något jag har noll erfarenhet av, är ju som jag kanske nämnt förut inte någon vinterfiskare. Men kul med någonting nytt och annorlunda måste jag säga.

 

 

Och i samband med detta ismetepass fick jag även anledning att testa min nya flytoverall, som synes på bilden nedanför. Mycket skön och behaglig att ha på sig, materialet andas bra och den håller värmen rätt bra. Nu var det inte speciellt kallt, bara någon minusgrad, men ändå. Modellen heter Shakespeare Ocean Concept, och jag rekommenderar den om någon är i behov av att köpa en flytoverall framöver.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback