Årets första gös

Det var ett tag sedan det blev något fiske så idag åkte jag och Fredrik ut på en trollingrunda på Veckefjärden. Värmeböljan är över för denna gång, så det var ca 15 grader i luften och 18 i vattnet och ganska mulet. Efter en kort stund fick jag årets första gös på en djupgående Stormwobbler med pärlemorskimrande sidor och neongul rygg. Ingen stor fisk, den var på ungefär ett halvt kilo, men ändå kul. En stund senare fick Fredrik en gädda på dryga 3 kg på en multifärgad Jake, och ytterligare några minuter senare fick även jag en gädda, fast även denna i halvkilosklassen och på samma bete som gösen. Sedan blev det ingen mer fisk för oss denna kväll, men ändå skönt att komma ut på en fisketur igen, och som sagt kul att jag även fick årets första gös.

Kommentarer
Postat av: Pierre

Gös är något speciellt att få.

Grattis till årets första och hoppas att det blir fler.

Postat av: gösfjös

nice blogg. Kika gärna in på min.

Cheers

2009-07-08 @ 12:52:55
URL: http://www.feskebloggen.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback