Fyra gäddor och regn

Åkte ut på en trollingrunda denna regniga eftermiddag. Det höll på att börja med en landad fisk nästan innan vi åkte iväg med båten, då min kollega Fredrik lät wobblern flyta i vattnet vid båten och den hann knappt ta i vattnet innan en gädda högg på den, men den fastnade inte riktigt. Något vad vi hajade till! Har aldrig varit med om att en gädda hugger efter ett bete som knappt hunnit bli blött, kul grej.

 

Sedan när vi väl börjat fiska på riktigt så högg en gädda på 3 kg för mig på en Storm Mag Thunderstick i orange/guld-färg, följd av en fin fisk på strax över 5 kg på en röd/vit Frenzy, och sedan två mindre fiskar på dryga kilot vardera, båda högg på samma bete som den första fisken. Jag tappade även en gädda som drog iväg över Fredriks lina och ordnade ett skapligt trassel innan den klev av. Sedan fick polaren tre gäddor på raken på en grön Hi-Lo innan vi avslutade dagens fisketur, så facit blev fyra gäddor för mig och tre för min kollega, totalt sju landade gäddor och två tappade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback