Årets fiskepremiär avklarad

Så har man då äntligen avklarat årets fiskepremiär efter en lång och seg vinter. Premiärturen gick till Strömsån, dit jag åkte i sällskap med Thomas för att försöka lura någon id eller braxen. Jag lyckades med det förstnämnda, det blev faktiskt en id fast ingen jätte då den låg på dryga 1,3 kg, men det blev ändå dagens största id då den var lite större än Thomas enda id för dagen. Jag fick även en skaplig mört, som syns på bilden, och missade några fiskar som klev av i förtid. För Thomas blev det några fler fiskar, en id, två braxar på dryga 8 hekto vardera samt fyra mörtar. Inga stora fiskar för någon av oss men ändå skönt att klara av fiskepremiären.

Nu närmast står ett besök på Sportfiskemässan i Sundsvall på tur nu i morgon lördag, det blir trevligt och faktiskt mitt första besök på mässan. Måste ju passa på nu när den arrangeras nästan på hemmaplan, och jag får väl återkomma med en rapport därifrån i morgon. Och om exakt en vecka drar Pike Challenge igång, även det är ju något att se fram emot.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback