Fortsatt trögt fiske

Åkte ut på Veckefjärden denna soliga eftermiddag för att se om fisket lossnat. Det var drygt 15 grader i luften och soligt, och svag vind. Borde vara helt okej förutsättningar men tyvärr var så inte fallet. Det blev ett bompass för min del och inte mycket bättre för Fredrik. Han fick en gädda på 2,5-3 kg på en färgglad Jake, och det var allt. Tyvärr tappade han även en fisk som uppskattades vara ganska stor, vi fick aldrig se fisken men bara en bit ifrån båten klev den av. Svårt att bedöma storleken på en fisk som man inte får se, men stor var den åtminstone. Så bättre lycka nästa gång, förhoppningsvis både fler hugg och färre tappade fiskar.


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback