Nytt personbästa på mört

Åkte ut till Strömsån för lite mete denna soliga och vackra vårdag. Igår blev fisket inte så lyckat då jag metade med maggot, så denna gång testade jag majs istället. Jag hann nästan inte blötlägga linan förrän jag fick napp, och upp kom minsann ett nytt personbästa, en mört på 320 gram. Ingen bjässe för rekordböckerna, men likväl en fin mört och ett nytt personbästa.

Utöver denna mört fick jag även en mindre mört och en id på 1340 gram, samtliga på relativt kort tid. Sedan slutade fisken helt plötsligt att nappa och det blev helt dött i ån. Märkligt fenomen att det ena stunden nappar ganska bra för att sedan bara sluta på det viset. Men jag får ändå vara nöjd, det är inte varje dag man sätter nytt personbästa, men idag var det dags.


Kommentarer
Postat av: Micke.S

Grattis till nytt personbästa! Alltid kul när det händer.

Postat av: ellen

följ mig via bloglovin ! :D

2011-04-30 @ 21:05:47
URL: http://eellenpeterssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback