Fin höstgädda

Var ute på Veckefjärden med Fredrik och trollade denna soliga men rätt kyliga och blåsiga lördag. Det var bara drygt 6-7 grader och blåste väl ca 7 m/s, så lite kyligt var det och flytoverallen värmde gott. Dagens fiske bjöd på några landade fiskar, bara en för min del men storleken var helt okej då den var 98 cm lång och vägde 7 kg. Skulle nog ge några sköna poäng i Pike Challenge om man säger så. Den föll för en flytande Zalt på 14 cm, gul med svarta ränder (färgkod 11).

Fredrik fick tre gäddor, de var dock mindre i storlek, då den största låg på 3 kg, den minsta på kanske 6-7 hekto och den tredje någonstans däremellan. Två av dessa högg på en clownfärgad Grandma, och den tredje på en grönaktig Hi-Lo. Han tappade även ett par fiskar, och det gjorde även jag.

Och där hade jag faktiskt tur. Alldeles innan vi gjorde bokslut för dagen fick jag ett skapligt tungt hugg, men fisken valde att kliva av innan jag hann se den. Men det var nog tur för både mig och fisken, eftersom när jag skulle plocka loss betet från tafsen såg jag att den hade slitit upp beteslåset som stod nästan rakt ut. Några sekunder till så hade nog jag blivit ett bete fattigare och gäddan fått stå ut med en wobbler i halsen, så där får man nog säga att vi båda trots allt hade tur.


Kommentarer
Postat av: admission essays

I've never been on a fishing trip. It must be very exciting to go there with friends.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback