Årets första gädda

Så har jag då spräckt "gäddnollan" för detta år. Detta i samband med dagens tur till Vikbotten, men i ärlighetens namn kunde jag lika gärna ha sluppit, då det inte direkt var någon gigant i Gäddfeber-klass. En liten gullig sak på 25 cm beslutade att hugga på min wobbler (som är 14 cm lång, vilket ju än en gång visar att gäddor ofta tar stora byten i förhållande till sin storlek). Detta är förmodligen den minsta gädda jag någonsin fått. Skulle vara riktigt intressant att ha en gädda i denna storlek i ett akvarium någon gång, för att studera den närmare. Tyvärr kunde jag dock inte sätta tillbaka denna minigädda för att växa på sig, eftersom den var allt för illa krokad (det var därför jag ens tog en bild på den). Alltid tråkigt när det händer, oavsett hur stora eller små fiskarna än är. Men håll med om att den är gullig! ;-)

Minigädda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback