Öring i Björnsjön

Åkte till Björnsjön med Christer för lite ädelfiske idag, mitt på dagen. Förutsättningarna var väl inte de bästa, 25 grader och strålande sol, kanske inte det ultimata vädret för just öring, men vi bestämde oss för att testa lyckan ändå.

Hade ett tappat  hugg, och Christer likaså, innan jag fick upp en skaplig öring på strax över 6 hekto, en fin matfisk, som högg på en 10-grams Agat med svart sked. Detta visade sig bli dagens enda fisk, men med tanke på förutsättningarna får jag vara nöjd ändå. Dagens skratt kom när Christer var ytterst nära att fånga en galen anka som kom som en torped under vattnet bara decimetrar bakom hans drag, men han hann precis lyfta upp det ur vattnet innan den hade tagit draget. Vilken syn det skulle ha varit, men nu klarade han sig från den pinsamheten och vi fick oss ett gott skratt istället.

Oring 070805

Kommentarer
Postat av: Jari

Jag har sett en fiskare i Älvkarleby som fångat en fiskmås, den var jätte stor och arg. Det tog laxflugan i luften, det hela var "Hel galet". Tur att anden inte hann bita.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback