Nytt braxenrekord på BrightBait

Har fått förmånen att vara testperson på det nya betet BrightBait, som är en levande men "självlysande" daggmask, fick chansen att testa dessa i en utlottning via Fiskesnack. Har inte hunnit testa dessa ännu, men idag blev det äntligen av, då jag och min kompis Christer metade lite i Veckefjärden. Jag körde bottenmete och han körde flötmete med toppknutet spö.

Resultatet blev lyckat. Jag fick visserligen bara en fisk, men det var ett nytt personbästa på braxen. Visserligen ingen stor fisk, som synes på bilden nedanför, då den var i storleksklassen 300-400 gram, men ändå den största braxen jag fått, och faktiskt endast den andra jag fått någonsin. Och eftersom den första enbart låg på 150 gram så blev det nytt personbästa med denna fisk trots allt. Det kanske mest anmärkningsvärda är att den fisken fångades i juli 1986 (!), så det var ett tag sedan jag fick en braxen om man säger så. Fast å andra sidan har jag ju inte satsat på mete alls förrän förra våren, om man nu ska ha någon ursäkt...

Hur som helst, utöver min braxen så fick även Christer en del fisk på just BrightBait, framförallt en del abborrar som han tänkte behålla för att röka, samt några mörtar. Han testade även några vanliga maskar och då blev resultatet bara mört och ingen abborre.

Om någon är nyfiken på BrightBait, läs gärna mer på deras hemsida.

http://www.brightbait.se/

Braxen 070728

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback