Dagens dubbelhugg

Var ute med Fredrik och trollade denna eftermiddag. I början var vädret soligt och fint, och jag började med att få en gädda på dryga 2 kg på en blå/guld Conrad. Fredrik kvitterade och tog en mindre gädda i kilosklassen på en papegojfärjad 4Play. Sedan mulnade det på och solen försvann, och vi bytte färger till lite starkare färger. Fredrik fick hugg på en Zalt i Fiskarnas specialfärg (påminner om Firetiger med svarta prickar), och såg ut att ta ledningen i den interna kampen, men då fick även jag hugg under invevningen, så vi stod där med ett dubbelhugg av varsin gädda i bästa Gäddfeber-stil. Fiskarna var visserligen inte fullt så stora som i filmen, men kul ändå med ett dubbelhugg. De kom upp i båten, Fredriks var på dryga 2 kg och min var på fina 4 kg, tagen på en ledad Rapala X-Rap i Firetiger-färg. Sedan fick jag inga fler fiskar denna gång, men Fredrik fick två gäddor till på ungefär 2,5 kg vardera, och på samma Zalt, som alltså lockade tre fiskar till hugg.

Kommentarer
Postat av: Pierre

Ja det är kul nu när gäddfisket har kommit igång igen.
Du har haft fina fiskar under året och nu en på 4 kilo är ju helt ok.
Hur många är du uppe i totalt i år??
Nu ligger jag på 38 gäddor.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback