Äntligen en fisketur igen

Så var det äntligen dags att fiska igen! Det var ett bra tag sedan, en dryg månad sedan närmare bestämt. Fredrik har äntligen fått tillbakabåten, som varit på service efter att propellern gick sönder, som jag skrev om tidigare. Och utöver en ny propeller så är den nu även utrustad med ekolod (Lowrance X125), så det var trevligt att se hur vårt hemmavatten ser ut under ytan med. Vi såg även en del fina ekon som tyvärr inte behagade hugga denna gång.

Någon fisk blev det inte för min del, men det var skönt att komma ut och fiska ändå. Fredrik hade på en gädda på 3-4 kg nästan intill båten, men i övrigt hade vi ingen känning av fisk denna gång. Men som sagt, skönt bara att komma ut, det var ju som sagt inte igår man var ute och fiskade.

På hemvägen mötte jag en gammal barndomskamrat och vi pratade en stund. Vi kom in på temat fiske och han visade mig en wobbler som han gjorde på slöjden i femman i mitten av 80-talet, och han fick även en del fisk på den när han väl gav den en chans. Kul grej tyckte jag, och tog denna bild på hans wobbler, tillverkad av ett kvastskaft och med sked av kopparplåt. Kul att få se den efter alla dessa år, och kul att höra att den funkade med!


Kommentarer
Postat av: Pierre

Har oxå tanke på att köpa ett Lowrance X125.

Så att på Cabelas i usa så kostade de ca 1800 sek.

Men sedan tillkommer en rätt så hög frakt.

Men jag har en faster i S.F så hon kanske skulle kunna skicka hit den billigare. Får ta och höra med henne.

Kul iaf att båten är fixad.

Det blir nog fler fiske turer vad det lider nu då för er.

Postat av: Micke.S

Den wobblern så "välttuggad" ut.

Skitfiske på dig /Micke.S

2008-07-13 @ 11:07:33
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback