Några nya beten

Det är fortfarande ett bra tag innan fiskesäsongen börjar för mig, kan eventuellt komma igång med lite mete i Strömsån i mitten eller slutet av april, så om en dryg månad eller så borde det kunna börja röra på sig. Men bara för att mina läsare inte ska tro att jag övergivit bloggen kan jag visa några nya beten som tillkommit i beteslådan sedan förra säsongen slutade. Några är gåvor och några har jag själv köpt, men jag tycker alla ser heta ut och det ska bli spännande att testa dem framöver.

Till vänster tre Buster Jerk, de två översta är båda Buster Jerk Shallow Runner tillhörandes signaturserien. Den översta är designad av Michael "Berget" Bergander och har färgkod C195 och den i mitten är designad av Daniel Pettersson och har färgkod C200. Den understa Bustern är en specialfärg som endast säljs på Söder Sportfiske, och den har färgkod C237 men kallas även Hot Pink.

Till höger syns överst en Alley Cat (
www.alleycatlures.com), ett bete jag köpte direkt från tillverkaren i USA via Ebay. Dessa finns inte i Sverige utan måste köpas via nätet. Under den ett annat amerikanskt bete, en T-N-T Undertaker som jag fick i födelsedagspresent av min fiskekollega Fredrik.

Det blir nog några fler beten framöver, men vad tror ni ärade läsare om dessa modeller och färger? Jag ser fram emot att testa dem framöver.

68371-38

Kommentarer
Postat av: Pierre

De två översta bustrarna ser helt klart giftiga ut.
Ally cat.. Den ser ut som en phantom, som är en grym jerk. hoppas att "katten" har en
lika bra gång.

Postat av: Micke.S

Dom ser giftiga ut allihop särskilt undertakern.
/Micke.S

2008-03-16 @ 19:14:29
URL: http://fiskeborlange.blogg.se
Postat av: Pierre

När du gjort hemsidor vilket webbhotell använde du dig av då? och vad bör man tänka på vid val av webbhotell?
Hur stort utrymme på hotellet ska man välja? Är fri trafik att föredra?
Har varit inne på olika webbhotell och har fastnat för Surftown.se och One.com
Men vet ej vilket som är att föredra.

2008-03-20 @ 17:30:29
URL: http://Zalt.blogg.se
Postat av: Pierre

Skulle jag kunna få ringa dig om några problem jag har ang. webbsidan??
Jag har skaffat en webmail som du i så fall skulle kunna skicka tele.nr på.
Om du hellre vill ta det på bloggen är det ok.
Om du vill hjälpa mig vill säga, jag kan nog bli tjötig. hehehe Nä då så farligt hoppas jag att det inte blir.
Sidan heter

www.teamnappet.se
Mina problem är.
(håll i dig!!)
Hur kommer jag in på källkoderna för att lägga till en gästbok? Eller går det bara att lägga in disignen?
"Skrollfunktion" hur får jag in den funktionen?
"Thumbnail". Jag vill kunna lägga in bilder i mini format. och kunna klicka upp dom i ett nytt fönster. Hur?
Detta är väl det som återstår på sidan nu, sedan får jag nog nöja mig.
(för en stund iaf.) Tills jag hittar på något nytt.
Jag tog och använde mig av one.com som webbhotell.

2008-03-24 @ 12:20:19
URL: http://Zalt.blogg.se
Postat av: Mange

T-N-T Undertaker är klart det bästa bete jag köpt. Det är helt gudomligt om man gillar beten som får en extremt oregelbunden gång!
Nackdel: Träbete. Kräver omlackning då och då, för de tenderar att ta in vatten och eventuellt orsaka sprickor och ibland lossnar hela färg-lackdelen om man har otur. Bättre att lacka en gång för mycket som sagt!

2008-04-02 @ 16:57:07
URL: http://promisedland.blogg.se
Postat av: Andreas

Bustern i mitten ser het ut... Nån som vet nån bra sida att handla busters på?

2008-04-07 @ 19:26:18
Postat av: Micke

Andreas, du kan ju testa www.sodershopen.se (Söder Sportfiskes webbshop), de har ett stort utbud av Buster i både vanliga färger och egna specialfärger, och dessutom jobbar Buster själv just där... :)

2008-04-08 @ 17:55:22
URL: http://mickesfiske.blogg.se/
Postat av: Pierre

Hur går det Micke med fisket i landets mitt??
Har isarna släppt eller ligger dom kvar och kanske bär ännu??

2008-04-17 @ 20:22:06
URL: http://www.teamnappet.se
Postat av: Pierre

Har bestämt mig för att behålla bloggen.
Har länkar till den ifrån hemsidan.

2008-04-18 @ 14:10:46
URL: http://www.teamnappet.se
Postat av: Magnus

Eftertanke..... Lacka betet innan det används. Mitt nya sprack efter 3 kast i färgen.... Kvarvarande var knappt en träfärg... För jävligt!

2008-04-30 @ 20:40:27
URL: http://promisedland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback