Fiskeåret 2008

Fiskeåret 2008 kan beskrivas med ett ord: katastrofalt! Det var ett riktigt dåligt år för min del, både vad gäller antal och storlek på fisken. För att inte tala om antalet bompass, har nog aldrig haft så många bompass på en säsong förut, så den enda trösten är väl att det egentligen bara kan bli bättre.

Det enda positiva med detta år var att jag satte nytt personbästa på björkna och fick min första färna någonsin. Samt även att jag fick min andra gös någonsin, även om den var liten. Men i övrigt var fiskeåret 2008 riktigt uselt, och inte blev det bättre av att trollingfisket under hela juni månad gick bort på grund av tekniska problem med båtpropellern, som gick sönder i samband med Pike Challenge. Och juni är ju normalt sett en av de bättre månaderna, så det var ett tungt bortfall som syns i statistiken.

Men som sagt, nu kan det väl nästan bara bli bättre, så jag ser fram emot fiskeåret 2009 med tillförsikt!

Fiskeåret 2008 i siffror (skillnad mot 2007 inom parantes)

Meteturer: 4 (-5)
Trollingturer: 15 (samma)
Jerkfisketurer: 1 (-1)
Spinnfisketurer (från land): 2 (-4)
Totalt antal fisketurer: 22 (-10)

Gädda: 16 (-17) 
Mört: 9 (-13)
Abborre: 1 (-6) 
Björkna: 1 (-1)
Gös: 1 (samma)
Färna: 1 (+1)

Kommentarer
Postat av: Pierre

Har samma erfarenhet av det året.

Men det är bara att ta nya tag.

Postat av: Micke.S

För mig blev det nog mer fiske totalt än 07, men det blev färre pass på öring. Fick nog även färre abborre/gädda men dom var större.

/Micke.S

2009-01-27 @ 17:39:33
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback