Pike Challenge 2009

Jag har, precis som tidigare, äran att sköta om hemsidan för Pike Challenge, och i skrivande stund är det lite mer än två månader innan årets upplaga går av stapeln. Denna gång går tävlingen ungefär två veckor tidigare än förra året, närmare bestämt den 15-16 maj. Nytt för i år är bland annat att vinnaren kvalificerar sig till IGFA Inshore World Championship i Florida 2010, och att det finns en speciell flugfiskeklass denna gång.


För egen del så hoppas jag och min kollega Fredrik i Team Pikepajka på revansch eftersom förra årets tävling slutade i snöplig sorti redan efter första tävlingsdagen, på grund av en havererad propeller. Förhoppningsvis händer detta inte igen, utan denna gång ska vi satsa på att vara med och fiska hårt i två dagar.


Kolla in hemsidan för mer info om tävlingen, kika på bilder från de tidigare årens tävlingar och inte minst för att anmäla er till tävlingen, skulle vara kul om några av mina bloggläsare har möjlighet att dyka upp.


http://www.pikechallenge.com/


Kommentarer
Postat av: Pierre

Hoppas att det är ok om jag länkar upp denna tävling från min hemsida.

Postat av: Roland Wiklander

Hejsan. Jo men tackar för de fina orden om vår blogg. (www.darkpike.bloggagratis.se) Vi var med på tävlingen i ö-vik förra året och det var en höjdartävling, men tyckte att det vart lite väl dyrt iår. Annars hade vi varit med.... men men Prioriteringar vettu :P Finns mycket stor och fin gädda här och dra också så får väl ut och fiska 3 dagar i streck här samtidigt som tävlingen går för att minska tävlingssuget :P Har varit inne och läst på er blogg förut och den är också väldigt fin :D



Skitfiske på er // Rolle

2009-04-13 @ 21:33:53
URL: http://darkpike.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback