Skaplig gös och 7-kilos gädda

Det har av olika anledningar inte blivit så mycket fiske på ett tag, men nu var det äntligen dags att åka ut på Veckefjärden med min kollega Fredrik för lite fiske efter storgäddan. Jag började med en nyinköpt gul/svartrandig Zalt, och på den nöp en liten gädda på 6-7 hekto, bytte sedan till en röd/vit Rapala Super Shad Rap, och på den blev det två gösar, varav den största var rätt skaplig med sina 2 kg. På sista invevningen för dagen högg dessutom en gädda i samma lilla format som den första, även den på Shad Rapen.

 

För skeppare Fredrik slutade dagen med två gäddor, den första var i samma storleksklass som mina, men den andra var en grann pjäs på 7 kg och 100+ cm (mättes aldrig). Helt okej fisketur, även om mina gäddor kanske var i minsta laget. Men gösen var rätt fin åtminstone, och en 7-kilos gädda i båten är ju aldrig fel. Här nedanför en bild på min största gös för dagen och Fredriks gädda, hade lite flyt med den sistnämnda bilden eftersom kamerans batteri dog precis när jag skulle ta bilden, hann dock med ett foto åtminstone... :)

 

 


Kommentarer
Postat av: Magnus

Sjyssta firrar helt klart! Alla gäddor över 4 är faktiskt riktigt skojiga!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback