Mål för 2010

Har ni några speciella mål för 2010 vad gäller ert fiske? Mitt mål består av följande delmål:

 

* 10+ på gädda
* Nytt pb på id och/eller braxen
* Bättre placering i Pike Challenge än tidigare år

 

Helst skulle man vilja klara alla delmål, men klarar man ett får man väl vara nöjd. Ska försöka komma iväg fler gånger till Strömsån för målet med id och braxen, förra året hade jag oturen att vara bortrest just den tiden på året när fisken gick upp. 10+ på gädda är ett stående mål och man vill ju gärna placera sig högt i Pike Challenge, eller åtminstone få någon godkänd fisk.

En annan fiskerelaterad sak jag ser fram emot detta år, fast det är inget mål, är ett besök på Sportfiskemässan, nu när den nästan är på hemmaplan. Det blir mitt första besök på mässan, och jag är rätt övertygad om att det kommer att vara väl investerade timmar (och eventuellt kronor). Fast något mål är det ju inte direkt, utan resan dit är redan inbokad. Dock något att se fram emot medan man väntar på att isen försvinner och att fisket kan ta sin början.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback