Några gäddor i djurparken

Åkte ut på en runda i Veckefjärden denna soliga och vackra eftermiddag. För en gångs skull denna säsong blev det lite fisk i båten, det har ju som bekant gått rätt trögt för Team Pikepajka men nu kanske det har lossnat lite. Jag tog ledningen med en liten gädda på 1,5 kg, sedan kvitterade Fredrik med en fin gädda på 5 kg, den på bilden här nedanför. Denna gädda hade en skada på överkäken, om det är en medfödd missbildning eller en gammal läkt skada vet jag dock inte. Men en fin fisk var det, som högg på en silverfärgad Illex Jerk Freddy.

Sedan tog Fredrik ledningen med ytterligare en gädda på dryga 3 kg, innan jag tog dagens sista på halvkilot. Inga bjässar för min del men antalsmässigt blev det oavgjort denna gång, och det var en trevlig tur i djurparken. Man ser rätt ofta en del intressant djurliv runt Veckefjärden, denna gång blev det bland annat en räv som blev mobbad av några skator, och en hungrig fiskgjuse. Annars ser man ofta djur som bävrar, bisamråttor och även uttrar som simmar omkring, plus en hel del olika typer av sjöfåglar. Alltid kul med lite intressanta djur i närheten av fiskevattnet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback